بازاریابی اینترنتی

ژوئن 25, 2008 at 10:10 بیان دیدگاه

بازاریابی اینترنتی

eMARKETING


مقدمه

کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه‎ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزار‎های مرتبط است. و تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچک‎تر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است.

در یک نگاه کلی می‎توان گفت کسب و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی‎های مبتنی بر وب توسعه می‎یابند.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در اصل هنر استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در وب و تکنیک‎های ترویج و اطلاع رسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت می‎باشد. سه ابزار اصلی برای مدیریت بر بازارهای اینترنتی عبارتند از 1- رتبه بندی موتورهای جستجو 2- تبلیغات و آگهی‎های اینترنتی 3- گسترش ارتباطات مدیریت توسعه فروش بوسیله بازاریابی الکترونیکی عبارتست از گسترش دایره فعالیت شرکت با تبدیل کردن نام کالا و یا خدمات به عنوان شاخص‎های تجاری بازار بواسطه حضور در تمام نقاط ممکن برای تماس با مشتریان هدف. این کار با شناسایی و تمرکز بر روی این نقاط به عنوان کانال‌‎های اصلی بازاریابی صورت می‎گیرد و این امکان را به وجود می‎آورد که وب سایت شما مستقیماً به جامعه هدف متصل شود. به طور خلاصه بازاریابی اینترنتی در مورد ایجاد کانالهای برخط بازاریابی برای مشتریان شما است و این امکان را دارد که سریعاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از آن گزارش گیری شود.

تعریف بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی الکترونیکی را می‎توان به صورت زیر تعریف کرد: دستیابی به اهداف بازاریابی بواسطه استفاده از فناوری‌های ارتباطات الکترونیکی، این فناوری‌‎ها شامل اینترنت، پست الکترونیک، کتابهای الکترونیکی، پایگاه داده‎ها، و تلفن همراه می‎باشد. بازاریابی مدیریت جریانی است که وظیفه شناسانیدن کالا یا خدمات، پیش بینی بازار و ایجاد رضایت‎مندی در مشتریان نسبت به دریافت نتیجه اثر بخش در قبال نیازهایش را به عهده دارد. در این تعریف تاکید اصلی بر تمرکز بازاریابی بر روی مشتری است. فناوری اینترنت می‎تواند برای پشتیبانی ازاهداف زیر به کار گرفته شود:

شناسایی: اینترنت می تواند برای تحقیقات بازاریابی در جهت شناخت نیازها و خواستهای مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد.

پیش بینی کردن: اینترنت دریچه‎ای را فراهم می‎کند که بوسیله آن مشتری می‎تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند و خرید کند. آگهی یافتن ازتقاضاهای مشتری کلیدی برای کنترل منابع در بازایابی الکترونیکی است.

جلب رضایت مشتری: یکی از کلید های اساسی موفقیت در بازاریابی الکترونیکی است که باعث جلب رضایت خاطر مشتری بوسیله کانالهای الکترونیکی می شود.

ابزارهای بازاریابی

ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل برای هدایت بازدیدکنندگان به یک وب سایت که برای آشنایی ویا حفظ آنها به صورت مشتری مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند: نامه الکترونیکی بنرهای تبلیغاتی در وب موتورهای جستجو

انواع بازاریابی

بازاریابی خاص

بازاریابی خاص که بازاریابی شخصی و گاهی اوقات بازاریابی نفر به نفر خوانده می‎شود تفاوت زیادی با متفاوت سازی محصول دارد. چرا که متفاوت سازی محصول تلاش می‎کند محصولات خود را متفاوت از آنچه رقبا تولید می‎کنند ساخته و به بازار عرضه کند اما بازاریابی خاص سعی می‎کند تا کالای واحدی را به هر یک از مشتریان ارائه کند. بازاریابی خاص برای رسانه هایی همچون اینترنت بسیار کاربردی است. یک وب سایت می تواند علاقه مندی های شما را ردیابی کند و برای آینده پیشنهادات خاصی را به شما ارائه دهد. سایتهای زیادی هستند که به مشتریان خود این امکان را می دهند که بر اساس اطلاعات سازمان دهی شده و اولویتهای لحاظ شده برای هر شخص کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. به طور مثال وقتی شما از آمازون کتابی خریداری کنید این وب سایت در زمان‎های معین لیستی از موضوعات مشابه و مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار می‎دهد.

بازاریابی با مجوز(Permission marketing )

اصطلاحی است که در بازاریابی الکترونیکی مورد استفاده قرار می‎گیرد. بازاریابان پیش از اینکه آگهی‎های خود را به مشتریان آتی خود ارسال کنند از آنها اجازه لازم را خواهند گرفت. این شیوه توسط برخی از بازاریابان اینترنتی، بازاریابان ایمیلی و بازاریابان موبایلی مور استفاده قرار می‎گیرد. اینکار در ابتدا نیاز به این دارد که مردم در ابتدا آن را انتخاب کنند.

منبع: ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

Advertisements

Entry filed under: مقالات بازاریابی. Tags: , , , .

استیو جابز(مدیر و بنیان گذار شرکت اپل) مدلهای کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Add to Technorati Favorites
Bookmark and Share
Add to Google
Add to My Yahoo!
Mahmoud Kabiry's Facebook profile
Subscribe to me on FriendFeed

اشتراک با ایمیل

ژوئن 2008
ش ی د س چ پ ج
    ژوئیه »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

نوشته‌های تازه

تعداد حاضرین

website counter i

Blog Stats

  • 42,398 hits
Clicky Web Analytics Clicky

my twitt

خطا: توییتر پاسخ نداد. خواهشمندیم چند دقیقه صبر کنید و این صفحه را بازآوری نمایید.


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: