قاعده تبلیغ زبانی

ژوئن 27, 2008 at 16:12 بیان دیدگاه

قاعده تبلیغ زبانی

در زیر آنچه را که لازم است درباره بازاریابی بدانید در سه درس پایه‏ای ذکر می‏شود.

درس یک: مردم محصولات یا خدمات را به این دلیل می‏خرند که هزینه آن کمتر از ارزشی است که از آن محصولات یا خدمات دریافت می‏کنند.

هزینه: چنین فرض نکنید که همۀ افراد برچسب قیمت یک کالا را به عنوان هزینۀ آن در نظر می‏گیرند. مثلا به هزینه یک دیسک نوری موسیقی برای نوجوانی که در یک غذاخوری کار می‏کند و مقایسه آن با یک بازارگان موفق بیندیشید. هر دو یک قیمت را می‏پردازند، اما هزینه برای آن نوجوان بسیار بیشتر است زیرا درآمد او بسیار پایینتر است. همچنین هزینه‏های غیر ملموس هم وجود دارند. مثلا این نوجوان ممکن است مجبور باشد نیم ساعت با اتوبوس برود تا سر کار برسد، در حالی که بازرگان این مسافت را کوتاه تلقی می‏کند.

ارزش: ارزش یک امر شخصی است. آنچه نزد یک نفر ارزشمند است ممکن است نزد فرد دیگری چنین نباشد. کسی که در یک روز بسیار گرم خسته و مانده است یک لیوان لیموناد یک پوندی برایش بیست پوند ارزش دارد. اما در یک روز سرد و برفی، همان لیموناد برای هیچ‏کس ارزشی ندارد.

درس دو: از انتظار مشتریان فراتر روید.

انتظارات: محصولی که می‏فروشیم و قیمتی که می‏گیریم، در صورتی که مشتری انتظار بسیار بیشتری داشته باشد، بسیار ارزان است. همه انتظار دارند که بهای معینی را بپردازند، ارزش خاصی را دریافت کنند و خدمات ویژه‏ای به آنان ارائه گردد. وقتی]بهای کالا[ بسیار فراتر از این انتظارات باشد اظهارنظرهایی ایجاد می‏شود. کلید امر تنها در این نیست که بدانید مشتریان از شما چه انتظار دارند بلکه در فهمیدن آن است که چگونه حتی بیش از آن به آنها ارائه کنیم.

درس سه: در مورد آنچه می‏خواهید مشتریانتان انجام دهند با آنها بسیار صریح و رک باشید.

آنچه را می‏خواهید، درخواست نمایید. مشتریان می‏توانند خیلی همراه و همکار باشند و به آسانی می‏توان آنان را برانگیخت تا درباره مؤسسه شما با دوستانشان صحبت کنند (با فرض اینکه شما با موفقیت دروس یک و دو را انجام داده‏اید). بازاریابان موفقی که از تبلیغ زبانی استفاده می کنند راههایی را تدوین خواهند کرد که به آرامی به مشتریان خود اشاره‏ای کنند تا آنان را به راه اندازند.

بر گرفته از کتاب 101 راه برای تبلیغ کالا

نویسنده: آقایان گاد فری هریس،گرگری هریس

موسسه انتشارات قدیانی

Advertisements

Entry filed under: مقالات بازاریابی. Tags: , .

سرگئی برین(یکی از دو موسس google) همه چیز درباره یافتن بهترین شغل

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Add to Technorati Favorites
Bookmark and Share
Add to Google
Add to My Yahoo!
Mahmoud Kabiry's Facebook profile
Subscribe to me on FriendFeed

اشتراک با ایمیل

ژوئن 2008
ش ی د س چ پ ج
    ژوئیه »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

نوشته‌های تازه

تعداد حاضرین

website counter i

Blog Stats

  • 42,411 hits
Clicky Web Analytics Clicky

my twitt

Error: Please make sure the Twitter account is public.


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: